Metos ir profesionālās virtuves aprīkojuma ražotājs un tirgotājs ar vairāk kā 90 gadu pieredzi. Mēs esam tirgus līderis Skandināvijas, Baltijas un Beniluksa valstīs un Eiropas vadošā virtuves iekārtu ražotāja Ali Group uzņēmums. Metos – tie ir apmēram 750 darbinieki deviņās valstīs.

Kā rīkoties ja pazūd elektrība

Saskaņā ar vispārējo informāciju, iepriekš plānoti elektroenerģijas padeves pārtraukumi parasti ilgst aptuveni 1-2 stundas. Labākais risinājums, lai nodrošinātu drošību un izvairītos no restartēšanas problēmām, ir sekot līdzi situācijai un iepriekš izslēgt ierīces. Šādā gadījumā ierīci var kontrolēti izslēgt, kas novērš iespējamās bīstamās situācijas, ko izraisa elektroenerģijas padeves pārtraukumi, un tam sekojošas problēmas.

Izņēmums ir aukstās ierīces, kuras vajadzētu atstāt ieslēgtas, un tādā gadījumā tās automātiski ieslēgsies, kad tiks atjaunota eklektrība. Jums vajadzētu izvairīties no ledusskapja durvju atvēršanas strāvas pārtraukuma laikā, izņemot ledus gatavošanas aprīkojumu (ledu ir ieteicams izmantot, pirms tas izkūst). Šādā gadījumā ledusskapju iekšējā temperatūra saglabājas vistuvāk iestatītajai temperatūrai, un produkti saglabāsies vēsi.

Ja ātrās dzesēšanas vai sasaldēšanas programmas laikā rodas strāvas padeves pārtraukums, produkta galīgā temperatūra jāpārbauda manuāli ar atsevišķu termometru un jārīkojas atbilstoši situācijai.

Strāvas padeves pārtraukuma gadījumā elektroniski vadāmas ierīces ekrānā, pēc elektrības atjaunošanas, var parādīties ziņa vai simbols par strāvas padeves pārtraukumu, piemēram, pF (elektrības padeves pārtraukums). Paziņojums parasti neprasa papildu darbības, tas tikai norāda par strāvas padeves pārtraukumu elektronikas vadības sistēmā.

 Citas darbības strāvas padeves pārtraukuma gadījumā:

  • Aktivizējiet ierīces avārijas apturēšanas pogu, nospiežot to uz leju, ja ierīce ir ar tādu aprīkota.
  • Ieslēdziet vai izslēdziet galvenos un/vai vadības strāvas slēdžus, ja ierīce ir ar tādiem aprīkota.
  • Aizveriet ierīces ūdens padeves krānu, ja ierīcei tāda ir.
  • Iztukšojiet visas tvertnes un ūdens krātuves, ja ierīce ir ar tādām aprīkota.
  • Žāvētāji: izņemiet žāvējamo veļu un izklājiet, lai tā atdziest.

Bīstamas situācijas:

  • Elektromehāniskās ierīce darbības laikā, kad notiek strāvas padeves pārtraukums, pastāv nekontrolētas ieslēgšanās risks, kad tiek atjaunota strāvas padeve. Tādā gadījumā ir vērts pievērst uzmanību sildīšanas ierīcēm, piemēram: friteriem, griliem,cepeškrāsnīm, plītīm u.c. pārliecinies, vai uz to virsmām neatrodas lietošanai nepieciešamie instrumenti, piemēram, trauki, katli u.c., kā arī vai uz tiem neatrodas viegli uzliesmojoši materiāli.
  • Ierīce, kas pievienota stacionāram ūdens pieslēgumam, ar ieslēgtu strāvas slēdzi un atvērtu ūdens padeves krānu, var automātiski bez uzraudzības aktivizēt ierīces ūdens uzpildīšanu, tādējādi radot ūdens bojājumu risku, kad tiek atjaunota strāvas padeve.

Ierīču palaišana pēc strāvas padeves pārtraukuma:

  • Pēc elektrības padeves atjaunošanas var atiestatīt ierīču barošanas un avārijas apturēšanas slēdžus, kā arī atvērt ūdens padeves krānus un iedarbināt ierīci.
  • Tomēr ir ieteicams uzraudzīt ierīces darbību pēc ieslēgšanas, lai nodrošinātu tās darbību bez kļūdām.

Sekas pēc strāvas padeves pārtraukuma:

  • Ierīcēm, kurām nepieciešama pēcdzesēšana un kuras ir karstas, kad tiek pārtraukta strāvas padeve, termiskie aizsargi var atslēgties atlikušā siltuma dēļ. Drošības apsvērumu dēļ nevajadzētu pašiem pārbaudīt termoaizsargus, ja vien šī procedūra nav atsevišķi norādīta lietotāja rokasgrāmatā. Iespējamo problēmsituāciju gadījumā vislabāk ir vērsties pie Metos servisa.

Ja nepieciešama mūsu servisa centra palīdzība varat sazināties:

tālrunis: 67 288 333

e-pasts: metos.latvia@metos.lv

Mājaslapa: www.metos.lv