Metos ir profesionālās virtuves aprīkojuma ražotājs un tirgotājs ar vairāk kā 90 gadu pieredzi. Mēs esam tirgus līderis Skandināvijas, Baltijas un Beniluksa valstīs un Eiropas vadošā virtuves iekārtu ražotāja Ali Group uzņēmums. Metos – tie ir apmēram 750 darbinieki deviņās valstīs.

Metos jaunais vadītājs Sami Kuparinen

Metos šogad jau simts gadi aiz muguras. Septembrī Sami Kuparinens stāsies izpilddirektora amatā, un viņa mērķis ir apvienot profesionalitāti un padziļinātas zināšanas, kuras veidojušās daudzu gadu gaitā, bet ar jaunu domāšanu. Visa centrā ir klients un viņa izaicinājumi un vēlmes.

– ”Es šeit ierados kā produktu vadītājs 2000. gadu sākumā. Man nebija zināšānu par profesionālām virtuvēm. Toreiz es vēlējos uzņēmumu, kas būtu starptautiski zināms un orientēts uz izaugsmi,” viņš saka.

Tādējādi Metos bija ideāls ideāls uzņēmums priekš Sami.

Metos – universāls uzņēmums, kas pārstāvējis dažādas nozares.

Pārtikas iekārtu produktu vadītāja pienākumiem drīz vien nāca klāt arī produktu izstrādes pienākumi, pēc kuriem Sami Somijas uzņēmumā ieņēma pārdošanas vadītāja amatu. Līdz ar Austrijas servisa un pārdošanas uzņēmuma iegādi radās iespēja vadīt servisa vienību, bet vairumtirdzniecības struktūrvienības vadības pienākumi nāca nedaudz vēlāk. Pieaugot pienākumiem, ceļš veda līdz pārdošanas direktora amatam, un aizvadītā gada laikā viņš piedalījās arī Zviedrijas tirdzniecības uzņēmuma darbā un stratēģijas izstrādē.

– Jūtos nedaudz nervozs, bet tajā pašā laikā labi. Tagad uz lietām skatos ar vēl plašāku perspektīvu nekā iepriekš. Ar daudzām pārdomām galvā par to, kā viss varēja būt, Sami apkopo savas sajūtas, sākot pildīt izpilddirektora lomu.

– Tagad, kad svinam savu simtgadi, ir lieliski domāt par savu ieguldījumu Metos vēsturē. Jau ilgu laiku esmu bijis daļa no mūsu vēstures, un Metos ir daudz cilvēku, kuriem šeit ir ilga karjera.

– Ir patiešām lieliski būt par izpilddirektoru nākamā gadsimta sākumā! Viņš priecājas.

Viņaprāt, starta pozīcija šim amatam ir tiešām laba, jo Metos attīstās un ir lielisks uzņēmums klientiem un personālam. Tātad attīstībai nekas revolucionārs nav vajadzīgs. Tomēr līdz ar to Sami vēlas ieviest arī jauna veida domāšanu.

– ”Uzņēmuma visaptverošais stratēģijas process sākas rudenī, un tas arī ģenerēs attīstības projektus uzņēmumā vēlāk,” viņš saka.

Metos mērķis ir palīdzēt klientiem gūt panākumus

Sami mīl satikties ar klientiem, un viņš vēlas turpināt strādāt ar klientiem aci pret aci savā jaunajā amatā, piemēram, veidot sadarbība ar starptautiskiem klientiem.

– ”Noteikti vēlos saglabāt savu saskarsmi ar klientiem, tas man patīk visvairāk,” viņš uzsver.

Tas ir arī pamatoti, jo Metos darbības mērķis ir palīdzēt profesionālajām virtuvēm gūt panākumus.

– ”Klientu darbības vide mainās, un tas rada izaicinājumus viņu darbībai. Nākamo gadu desmitu izaicinājumi saistīti, piemēram, ar darbaspēka trūkumu, pārtikas izšķērdēšanu, atbildību, automatizāciju un digitalizāciju, kā arī enerģijas cenu,” uzskaita Sami.

Pašlaik tas ietekmē visus klientus, lai gan starp valstīm ir arī atšķirības.

– Mums jāpalīdz klientiem būt elastīgiem un spēt strādāt vides radītajos izaicinājumos. Jāatrod risinājumi, lai, piemēram, darbaspēka trūkums neietekmētu klienta virtuves darbību. Mēs to varam ietekmēt, piemēram, ar labu virtuves dizainu un automatizāciju un digitālajiem risinājumiem. Papildus domāsim, kā vienveidīgu darbu var atvieglot ar tehnoloģiju un procesu attīstības palīdzību.

– Virtuves ir kļuvušas par daudznacionālām un daudzvalodīgām, un mums ir jāpalīdz klientiem darboties un strādāt šajā vidē.

Sami aicina izdarīt atbildīgu izvēli

Atbildība ir viena no svarīgākajām tendencēm, kas joprojām ir aktuāla un ir cieši saistīta ar virtuves iekārtu dzīves ciklu. Profesionāli apkopjot iekārtas, var ievērojami pagarināt to kalpošanas laiku un tādējādi samazināt ietekmi uz vidi.

– ”Metos darbības pamatā ir ideja – produktiem ir ilgs dzīves cikls. Mums ir lieliska, profesionāla servisa daļa, kas spēj īstenot klientu vajadzības,” priecīgi saka Sami.

Tā arī turpmāk būs svarīga pakalpojumu daļa. Tomēr Sami arī aicina klientus izdarīt atbildīgu izvēli.

– Tā nav ilgtspējīga izvēle, ja tiek meklēts tikai lētākais variants. Produktus nevajadzētu izvēlēties pēc cenas, bet gan pēc tā, kas ir labākais risinājums visam virtuves dzīves ciklam!.

Labākie simts gadu vēstures fragmenti kā daļa no nākotnes

Sami lepojas ar pašu Metos produkciju, kas tiek eksportēta visā pasaulē, un uzskata to par izaugsmes iespēju. Mūsu ražotnē, piemēram, tiek ražoti pasaulē labākie Combi katli. Viņš saka, ka nākotnē šīs Somijas zināšanu ievešana starptautiskajā tirgū, būs vēl spēcīgāka nekā iepriekš.

Sami vēlas, lai Metos arī turpmāk būtu pionieris un tendenču noteicējs savā nozarē.

– Mēs vēlamies ņemt labāko no mūsu simts gadu pieredzes un profesionālajām prasmēm, kurās esam spēcīgi. Vienlaikus vēlamies būt dinamiski, moderni, lai reaģētu uz straujajām pārmaiņām sabiedrībā.

– ”Mēs vēlamies attīstīt savu darbu, lai varētu realizēt klientu redzējumu,” viņš rezumē.

Pēc Sami domām, Metos ir labs atskaites punkts, lai gūtu panākumus arī nākamajos simts gados. Nesen Ali grupai, kurā ietilpst Metos, iegādājās WelBilt. Metos ir arī daļa no lielākā profesionālās virtuves iekārtu ražotāja pasaulē.

Lai gan darbības metodes mainās līdz ar digitalizāciju, patiesas tikšanās joprojām ir vērtīgas.

– Pēc pandēmijas var skaidri redzēt, ka cilvēkiem pietrūkst tikšanās un pieredzes. Ir patiešām lieliski būt daļai no tā un būt iespējai to darīt!

Papildu informācija: izpilddirektors Sami Kuparinens, sami.kuparinen@metos.fi